WebMasterMoney

↑ Grab this Headline Animator

onsdag, maj 30, 2007

Lite roliga korta historier

Kassörska ~20: Vill du ha mjölk i kaffet?
Gubbe ~65: Har du bröstmjölk?
Kassörskan (nervöst): Ehm, nää!
Gubben: Då vill jag inte ha något.

Tjej ~19 år går fram till säljaren och lägger upp sin mobiltelefon, modell vikbar, på disken.
Tjej 1: Hej! Jo, när jag öppnade upp min telefon så sprack den här uppe, typ i plasten.
Säljare: Ja, okej, det var ju synd. Men vi skickar den till verkstaden så ska du se att de fixar det. Men först ska jag bara lägga över dina kontakter till simkortet så att de inte försvinner!
Tjej 1: Tack, det vore bra.
Säljare: Jag ser tyvärr att det inte finns plats för alla kontakter på ditt simkort…
Just då ansluter tjejens kompis.
Tjej 2: Vaddå, funkar det inte?
Tjej 1: Jo, men alla nummer får inte plats på kortet.
Tjej 2: Jaha? Vad det DÄRFÖR den sprack?
Säljaren börjar garva och gömmer sig bakom sin skärm.

 

Pojke ~3 sitter och tittar intresserat på sin pappas sko.
Pojken: Pappa?
Pappan ~45: Mm…
Pojken: Du har bajs på skon!
Pappan (generat): Jag vet att du sagt att det är bajs, men det är tuggummi, jag lovar.
Pojken (irriterat): Nej, pappa det är bajs, jag vet det, ser ju att de är bajs!
Pappan: Nej, det är tuggummi.
Pojken (pekar på skon samtidigt som han säger högt): Men det luktar ju skit här!

 

Kvinna ~30: Har ni tändstift?
Kassörska ~18: Nä, vi har tändvätska och tändstickor.
Kvinnan: Eh…
Kassörskan: Ja, och så vanliga tändare förstås.

En tjej och en kille ~25 väntar på att få betala.
Tjejen: Vad ska du äta ikväll?
Killen: Vet inte riktigt, jag har korv…
Tjejen: Vi kanske kan samlaga?

 

 

Inga kommentarer: