WebMasterMoney

↑ Grab this Headline Animator

tisdag, augusti 14, 2007

Fastnat i läse-träsket...

Ja, då har man helt klart fastnat i läse-träsket denna sommaren... Författaren är den tyvärr avlidne Stieg Larsson, och boken som börjar närma sig slutet är den första i triologin om Mikael Blomquist på tidningen Millenium. Hur bra som helst.
Finns alltså 2 böcker till att läsa som ligger på vänt...



Dock ska det tydligen enligt en artikel på DN.se finnas även ett fjärde manus men som av någon arvtvist kanske inte kommer att fullföljas. Jag håller tummarna...

Det är även en film-serie på gång för Millenium-serien, som jag givetvis oxå ser fram emot! Snackas om att Blomquist kanske ska spelas av Persbrant! Kul! (Verkar dock inte vara alla som tycker lika som jag på den punkten...) Hur som helst ska tydligen filminspelningen väntas starta i mars 2008.

Fakta om Stieg Larsson

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,




AddThis Social Bookmark Button

|  Subscribe in a reader | Denna bloggen finns på Bloggkartan.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din lyckans ost som har två böcker kvar. Läste samtliga tre på tre veckor och jag säger bara ***** stjärnor! Så jäkla bra!!

Me sa...

Mitt inne i del 2 nu... Verkar oxå klart lovande!

UlleUllis... du vet väl att det finns ett 4e manus som är halvklart???