WebMasterMoney

↑ Grab this Headline Animator

fredag, oktober 31, 2008

Nya Bondfilmen - en flopp?


Igårkväll bjöd TelecomCity på premiärvisning av nya Bond-filmen Quantum of Solace ett dygn före den riktiga sverigepremiären. Riktigt kul tilltag, som nu var för andra gången. Många var uppklädda i pingvindräkt och fluga. Det hade dock inte jag knappt en tanke om, eller tid att fixa med innan heller.

Jag tänkte nu att jag skulle försöka mig på att recensera filmen, som är en uppföljare till en av de genom tiderna bästa Bondfilmerna, med en riktigt bra gestaltning av Daniel Craig som Mr Bond. Filmen börjar med en extrem bilaction. Det går ju alltid hem hos mig såklart. Därefter en del förvånande scener som inleder hela handlingen till filmen. Apropå handling, så var det precis det man tänkte på efteråt - vad f-n handlade den egentligen om? Hela filmen känns ner eller sönderklippt. Och de extrema actionscenerna (de är många, och egentligen riktigt bra) är klippta väldigt konstigt. Väldigt skakigt filmat (ska ju vara så, det förstår jag också), men jag satt mest och irriterade mig på det, för att det blir väldigt rörigt att titta på. Det gick inte att "njuta" av actionscenerna, för de var FÖR stökiga och som sagt väldigt märkligt klippta.
Kanske är det så att det passar sig bättre att se denna filmen på ett mindre format än Bio?

Jag skulle faktiskt och tyvärr vilja påstå att nya Bondfilmen är en stor överregiserad och sönderklippt rulle. Givetvis ska man ju se den - det är ju ändå en Bondfilm. Men hade det inte varit det, så vore det 2 timmars waste of time.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Technorati Cosmos: Andra bloggar som kommenterar denna post

 Läs i reader | Läs i mobilen | AddThis Social Bookmark Button
Del.icio.usDigg.comReddit.comTechonartiYahoo.comNewsvineStumbleuponGoogleRojoBloglinesAskMSN LiveSlashdotFacebookFärskpressadPusha
Denna bloggen finns på Bloggkartan.se


Andra roliga surftips: Roligt&Tokigt | MobileBling | Reklambloggen | TrummenäsKrocket | Tekniktips

Mobile bling

Inga kommentarer: