WebMasterMoney

↑ Grab this Headline Animator

onsdag, september 12, 2007

Facebook - bara en fluga? Eh...

Världen blir allt mindre och mindre tack vara något som enligt vissa rikspolitiker för ett gäng år sedan bara var "en fluga". (Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet. (Ines Uusman, 12 maj 1996)) Fler roliga citat om internet finns på: Susning

Är det något vi kan vara helt på det klara med så är det att Internet absolut inte bara är någon fluga, utan något som idag är av yttersta vikt för allt från samhälle, affärskommunikation och relationer till både nära, fjärra och kära. Jag har tidigare skrivit lite om Facebook - en av de senare tidens mest uppmärksammade nätverk - och nu är det dax igen att skriva några rader om det.

Ett av de större seriösa nätverken jag varit med i sen många år är affärsnätverket LinkedIn. Mest för att kunna hålla lite koll och följa uppdateringar om gamla kollegors karriärer och att kunna hålla kontakten. Men även för att hitta ingångar till nya kontakter man behöver komma i kontakt med. Jag tycker det har fungerat mycket bra och gillar LinkedIn. Dock är det allt fokus på business och affärsliv. Mycket handlar givetvis om det - men som nätverksstöd för "vänner" blir det lite trubbigt. Det är här som FaceBook kommer in - och nästan tar över, samt tar fram den humoristiska och öppna sidan hos människor på nätverket.

Jamie Meyer som vän
Nu senast fick jag direktkontakt med Jamie Meyer - sveriges första så kallade IDOL-kändis. Även om han inte vann tävlingen, och att tävlingen inte ens hade börjat heta IDOL, utan något annat jag redan glömt, så var det han som var stjärnan med låtar som "Psycho" och "Good girl". Jamie är nu i Hollywood och jobbar med sin karriär, samt även en av mina vänner på FaceBook. Nyfiken på Jamie kan titta närmare här på hans webb.
Önskar honom all lycka - hoppas det slår igenom - och att vi får märka det även här hemma i gulblåa landet. Det händer fortfarande rätt ofta att just låten Psycho fastnar i huvudet och man kommer på sig själv med att gå runt och nynna den... Och det kan ju inte BARA vara jag i hela detta avlånga land som gärna skulle se Jamie bland den svenska artist-elit-skaran? Kommentera gärna här i bloggen!


DeDe eller Denise Lopez som vän

Med detta inlägget handlar det inte om någon kändis-name-dropping eller nåt sånt. Absolut inte - bara ett tecken på det inlägget egentligen handlar om. Dvs att internet och funktioner och communites för nätverkande knyter människor närmare varandra. Under min tid på RadioMatch hade jag lite kontakt med Denise, först genom den gemensamma vännen Ulf (finns i länklistan till höger), men sen även direkt. Nu genom först Ulf, och på Facebook har vi nu igen om dock sporadisk - men ändå, kontakt igen. Önskar även henne all lycka till med nya skivan och satsningen. Dede's site finns här!



Andra bloggar om: , , , , , ,


Gillade du detta inlägget? Köp mig en öl!

AddThis Social Bookmark Button

|  Subscribe in a reader | Denna bloggen finns på Bloggkartan.se





Andra roliga surftips: Roligt&Tokigt MobileBling Reklambloggen TrummenäsKrocket Tekniktips

Mobile bling

↑ Grab this Headline Animator

Inga kommentarer: